درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 22 اردیبهشت 1403 - 04:50   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد
  روابط‌عمومی داده
  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید
  مرگ عکاسی استوک؟
  اسرائیل الجزیره را ممنوع می‌کند، آمریکا تیک‌تاک را. ما می‌دانیم چرا
  چت‌بات قدرتمند هوش مصنوعی جدید به طور مرموزی در نیمه شب بازگشته است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24547صفحه نخست » گفتگوسه شنبه، 15 تیر 1395 - 10:26
گفت‎وگو با برایان تریسی/ موفقیت وظیفه شماست
دان واتکینز/ ترجمه: افسانه محمودی یزدانی - خیلی از آدم‎ها معتقدند تنها راهی که می ‎توانند پیشرفت کنند این است که بقیه مردم مالیات بپردازند یا بودجه دولتی هزینه شود تا به آن‎ها آموزش رایگان، تعلیم رایگان مشاغل، مراقبت رایگان از کودکان، حمل و نقل و ایاب و ذهاب یارانه ‎ای و هرچیز دیگری که پشتیبانان استخدام دولتی به آن فکر کرده ‎اند، ارائه شود.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- خیلی از آدم‎ها معتقدند تنها راهی که می ‎توانند پیشرفت کنند این است که بقیه مردم مالیات بپردازند یا بودجه دولتی هزینه شود تا به آن‎ها آموزش رایگان، تعلیم رایگان مشاغل، مراقبت رایگان از کودکان، حمل و نقل و ایاب و ذهاب یارانه ‎ای و هرچیز دیگری که پشتیبانان استخدام دولتی به آن فکر کرده ‎اند، ارائه شود.
 
آیا این واقعیت دارد؟ آیا می ‎توانند تنها با تلاش خود از هیچ آغاز کنند و بالا بیایند؟ برای کمک به یافتن پاسخ این پرسش ‎ها تصمیم گرفتم با مردی خودساخته و یکی از متخصصان برتر موفقیت در دنیای امروز، برایان تریسی، صحبت کنم. برایان یک سخنران و نویسنده مشهور جهانی ‎ست که کتاب‎ های بی ‎نظیری در زمینه موفقیت و مدیریت نوشته است.


 
آیا می‎ توانید از زندگی خود قبل از این‎که در این راه قدم بگذارید و تبدیل به فردی موفق شوید، صحبت کنید؟
 من در یک خانواده از طبقه کارگر بزرگ شدم با والدینی که شغل دائمی نداشتند. دبیرستانم را به پایان نرساندم و زندگی خود را با کارگری شروع کردم. کارهایی مثل شستن ظروف، کار در کارخانه ‎ها، مزرعه ‎ها و دامداری ‎ها و ساختمان‎ سازی.
 
وقتی دیگر نتوانستم کار کارگری پیدا کنم، شغلی در فروش مستقیم و ویزیتوری و حق ‎العمل ‎کاری یافتم و به درِ خانه ‎ها می ‎رفتم و محصولات کوچکی را می ‎فروختم و از درصدی که از آن عایدم می ‎شد زندگی ‎ام را می‎ گذراندم.
 
بسیاری از افراد اولین قدم‎ های جاده موفقیت را سخت ‎ترین مرحله آن می‎ دانند. چون کمترین منابع و گزینه ‎ها را در اختیار دارند. شما چه کردید؟
 

بقا بزرگ‎ترین انگیزه است. من هیچ پولی نداشتم، هیچ کس را نمی‎ شناختم، دوستی نداشتم و هیچ شانس و موقعیتی هم نداشتم. بنابراین به سمت اولین کار فروش که می‎ توانستم به دست آورم حمله بردم و تمام قلب و روح خود را صرف کسب پول کافی برای زنده‎ ماندن کردم.


پس از شش ماه تلاش، یک فروشنده با تجربه مرا نشاند و فرایند فروش حرفه ‎ای را به من نشان داد. هنوز هم به یاد دارم از این‎که در فروش حرفه ‎ای روش و سیستمی وجود داشت، بسیار شگفت ‎زده شده بودم. همین موضوع، زندگی ‎ام را تغییر داد.
 
از آن به بعد، یک فلسفه برای خود داشتم: «می‎ توانی هر چیزی را که لازم است برای رسیدن به هدفی که برای خود تعیین کرده ‎ای بیاموزی.» هرگز از آن باور اولیه منحرف نشدم، نه برای خودم و نه برای دیگران.
 
اتفاق بزرگ زندگی ‎تان چه بود؟

 در زندگی هر کسی لحظه مهم و نقطه تحولی وجود دارد. وقتی به عقب نگاه می‎ کنید، در می‎ یابید که به دلیل اتفاقی یا تجربه ‎ای یا حتی حرفی که کسی در لحظه‎ ای حساس به شما گفته زندگی‎ تان تغییر کرده است. من باور ندارم که اتفاق بزرگی وجود داشته باشد. زندگی فرایندی طولانی و دنباله ‎دار از دو قدم به جلو و یک قدم به عقب است. با گذشت زمان، اگر به سختی کار کنید و دائم مهارت‎ های خود را ارتقا دهید، پیشروی مالی و پیشروی در بسیاری از راه ‎های دیگر را آغاز خواهید کرد.
 
بسیاری از افرادی که می‎ شناسم و موفق هم هستند، هنوز هم کار می ‎کنند؛ تلاش مستمر می‎ کنند تا به چیزهای بیشتری دست یابند و کارهای بهتری انجام دهند. این به خاطر نگرانی برای پول نیست، بلکه به دلیل این است که آنان ایده به کاربردن هوش و منابع شخصی در انجام کاری ارزشمند را که اغلب نتایج مالی به همراه دارد، دوست دارند.
 
همان‎گونه که متخصصین هرگز خود را متخصص نمی ‎نامند، افراد موفق هم هرگز احساس نمی کنند که «رسیده ‎اند». هرکاری که انجام  بدهند، کار بیشتری وجود دارد که در آینده انجام بدهند. هرگز راضی نمی‎ شوند. بسیاری از افراد موفقی که می‎ شناسم متعهد به انجام کارهای بیشتر و بیشتر هستند تا پتانسیل خود را به تمامی به کار ببرند.
 
به آن‎ها که می ‎گویند شما فقط شانس خوبی داشتید، چه دارید که بگویید؟
 من در این رابطه بسیار سخنرانی کرده و نوشته ‎ام. چیزی به اسم شانس وجود ندارد، فقط احتمالات وجود دارند. خبر خوب این‎که شما می‎ توانید به سهم خود روی احتمالات تاثیر بگذارید.


هرچه سخت‎ تر کار کنید، خوش‎ شانس‎ تر می‎ شوید. هرچه بیشتر در مورد کار خود بیاموزید، بهتر می‎ شوید و نتایج بهتری به دست می آورید. هرچه زمان خود را بهتر مدیریت کنید، پربارتر خواهید بود و نتایج بهتری حاصل می ‎شوند. در نتیجه احتمالات به این صورت می‎ شود که شما فرد مناسب هستید، کار درست انجام می‎ دهید و در جای درست قرار دارید. بنابراین درها برای شما گشوده می‎ شوند و شما بسیار سریع‎تر از یک فرد متوسط منفعل و کسی که منتظر است و امیدوار است چیزها بهتر شوند، به پیش می‎ روید.
 
بسیاری از افراد می ‎گویند که نمی ‎توانند موفق شوند؛ چون با موانعی روبرو می‎ شوند که آن کار را غیرممکن می ‎کند.


درواقع هرکسی در سراسر دنیا از هیچ آغاز می‎ کند. آن‎ها زندگی خود را با آموزش محدود و بدون توانایی کسب درآمد آغاز می‎ کنند. از آن پس، تنها هستیم. افراد موفق مسوولیت کامل موقعیت خود را می ‎پذیرند، خوب یا بد. آن‎ها بهانه نمی ‎تراشند یا دیگران را سرزنش نمی‎ کنند. آنها انتقاد یا شکایت نمی‎ کنند. اگر از موقعیت خود خرسند نیستند، مشغول می‎ شوند و آن موقعیت را به گونه‎ ای تغییر می ‎دهند که از آن شادمان باشند.
 
با گذشت زمان، افراد فراوانی را ملاقات کردم که با محدودیت‎ ها و کمبودهایی مواجه بودند که بیشتر مردم حتی نمی ‎توانند تصورش را بکنند و ادامه دادند و موفق شدند.
 
من با گروهی مهاجر کار کردم که بدون هیچ پولی به این کشور آمدند و حتی یک کلمه انگلیسی نمی ‎دانستند و هیچ آموزشی ندیده بودند، هیچ آشنایی نداشتند و جایی برای شروع نداشتند. من با مردمی کار کردم که نابینا بودند یا روی ویلچر بودند. با مردمی کار کردم که آموزشی بسیار سطح پایین داشتند و هیچ موقعیتی برای شان وجود نداشت و ادامه دادند و موفقیت ‎های بزرگی در زندگی کسب کردند. با هر دلیلی که شخص برای حرکت ‎نکردن و پیشرفت ‎نکردن بیاورد، می ‎تواند به اطراف خود بنگرد و کسی را بیابد که موقعیتی بسیار بدتر از حد تصور آنان داشته اما با این وجود موفق بوده است.

منبع: خلاقیت
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی و صداقت


  ده فیلم سینمایی برای مدیران روابط‌عمومی


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  گزارش‌گری بومی


  روابط‌عمومی داده


  اضطراب اطلاعاتی


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد